Thursday 22 January 2015

ENTRI 111 : PICASA

Bismillah.


Sudah masuk pun tahun 2015.

Azam baru?
Rasanya tidak perlulah saya tukar. 
Saya hanya mahu menjadi seorang umat Nabi yang lebih baik dari yang semalam.
Itulah azam yang akan saya pegang for the rest of my life.
Azam yang semudah itupun kadang-kadang tersangkut.

Insaflah.


Well....
Permulaan tahun saya mula dengan kegilaan baru.
Edit gambar + buat collage- guna aplikasi PICASA.

Memang best sebab sangat seiring dengan minat.
...sebab dapat guna sepenuh kretiviti .
Macam beruk dapat bunga.
Serius, sama.

Tapi tidaklah hebat mana.


Sudah ada blog sendirilah katakan, mesti hendak design layout sendiri.


Suka betul buat collage. 
Sangat bangga dengan hasil masakan walaupun banyak yang indah rupa dari rasa.
 Best dan sangat banyak membuang masa.


Collage dapat himpunkan banyak gambar dalam satu masa. Susunan mesti menarik supaya dapat hasilkan visual yang bagus. Ini antara hasil masakan tahun lalu. Tahun ini, belum lagi.


   Konsep : belasah ikut suka berdasarkan naluri keibuan.                   


 Ala-ala business card. Saja design untuk anak. 
Apa pun memang enjoylah hobi baru ini.

Sudah tidak gila mencuba resepi  baru?
Tak patut.
Ibu-ibu kena tunjuk rajin dan minat bab-bab masak.
Memasak sebetulnya membuat saya gila.
Ke saya patut gila memasak semula.
Eh. 
Konfius kejap.

Lagi best hadap PICASA.
Ya.
Tapi MESTI  pilih masa yang betul.
Oleh kerana ia sangat melekakan- selesaikan dahulu urusan dengan Tuhan.
..diikuti dengan urusan rumahtangga.
...then..apalagi....
ME TIME!


Sekian.


No comments:

Post a Comment