Tuesday 23 May 2017

ENTRI 206: PROJEK FOTOGRAFI 1~PASSION

Dengan lafaz Bismillah bicaraku bermula...



Memerhati penuh asyik pada pandangan kanan dan kiri, macam-macam spesis yang saya sendiri tidak kenal, walau sesetengahnya selalu saja terjumpa dimana-mana. Ada nilai pada setiap yang tercipta disitu. Disemak samun yang pada mata oranglain semak semata, tapi bagi saya lain pula. Ah kalau lah aku ada kamera baik, sudah tentu setiap satu sudah terakam- begitulah kata hati setiap kali berlaluan disitu.
 
Tuhan mendengar.

Suatu hari, diluar duga, sebuah Apple iPhone 4 jatuh ke tangan.
Ibarat orang mengantuk disorong bantal.
Indahnya perasaan itu.

Terima kasih Tuhan.

Lalu tertunai apa yang selalu terlintas dihati.










Mungkin gambar ini biasa-biasa saja, tapi untuk saya yang masih cetek ilmu ini- sangatlah bernilai.
Kemudian saya memerhati bahawa shadow lebih menghidupkan. Saya cuba upgrade kualiti. 
Langkah semakin panjang, hingga ke kampung halaman dan halaman jiran tetangga.













Bidang fotografi memberi kepuasan yang tidak tergambar dengan kata-kata.
Untuk saya, ia adalah salah satu cabang seni yang bersifat therapeutic.


Sekian.

No comments:

Post a Comment